Κυριακή 22 Μαΐου 2016

Τσακαλώτος: Θέλουμε να δεσμεύσουμε τη χώρα σε αναπτυξιακή τροχιά




«Υπάρχει ρητή αναφορά που αποκλείει την εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών κοινωνικού συμφέροντος», τόνισε ο υπουργός αποδεικνύοντας ότι τον έλεγχο του Ταμείου έχει η εκάστοτε κυβέρνηση και υπάρχει έλεγχος από την Βουλή, καθώς το ΔΣ του Ταμείου υποχρεώνεται να συζητά την Έκθεσή του στη Βουλή και παρουσιάζει στη Βουλή το πρόγραμμά του, ενώ το στρατηγικό σχέδιο του Ταμείου θα εγκρίνεται από το υπουργείο Οικονομικών.

Διαβεβαίωση ότι δεν υπάρχει κίνδυνος ιδιωτικοποίησης ΔΕΚΟ (π.χ. ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ) έδωσε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος μιλώντας στη Βουλή για το πολυνομοσχέδιο. Μάλιστα για να το κάνει πιο σαφές κατέθεσε και νομοτεχνική βελτίωση στην οποία ξεκαθαρίζεται πως «ότι γίνεται θα είναι προς το συμφέρον της εταιρείας και του δημοσίου συμφέροντος».
«Υπάρχει ρητή αναφορά που αποκλείει την εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών κοινωνικού συμφέροντος», τόνισε ο υπουργός αποδεικνύοντας ότι τον έλεγχο του Ταμείου έχει η εκάστοτε κυβέρνηση και υπάρχει έλεγχος από την Βουλή, καθώς το ΔΣ του Ταμείου υποχρεώνεται να συζητά την Έκθεσή του στη Βουλή και παρουσιάζει στη Βουλή το πρόγραμμά του, ενώ το στρατηγικό σχέδιο του Ταμείου θα εγκρίνεται από το υπουργείο Οικονομικών.
Ο υπουργός Οικονομικών σχολίασε ειρωνικά την κατάσταση στη ΝΔ όπου ο Α. Σαμαράς ανέτρεψε τον σχεδιασμό Μητσοτάκη. «Είναι κρίμα ο Α. Σαμαράς να του αλλάζει αυτή την προοπτική», είπε και πρόσθεσε με έμφαση: «πριν από 23 χρόνια ένας μελλοντικός πρωθυπουργός έριξε ένα πρωθυπουργό. Εικοσιτρία χρόνια μετά νομίζω ότι θέλει να ρίξει έναν άλλο Μητσοτάκη, αλλά πριν γίνει πρωθυπουργός».
Σήμερα ο Ευκλ. Τσακαλώτος δεν θέλησε να προϊδεάσει για την ελάφρυνση του χρέους που θα προκύψει από την συνεδρίαση του Eurogroup. Ωστόσο ξεκαθάρισε πως «ότι πάρουμε στο χρέος θα είναι με ορισμό, δεν θα είναι μία υπόσχεση «θα δώσουμε κάτι, αν χρειαστεί», θα υπάρχει αυτόματος και αντικειμενικός τρόπος» και υπογράμμισε πως «αν πάρουμε κάτι για το χρέος θα αρχίσει η αντίστροφη πορεία.
 Θα είναι σήμα στις αγορές για οικονομική σταθερότητα». «Δεν θα πω τι θα δούμε στο Eurogroup στις 24 Μαΐου. Θα πω τι δεν θα δείτε. Δεν θα δείτε το υποσημείωμα ότι θα κουρέψουμε τα ασφαλιστικά ταμεία, τις τράπεζες και τα ομόλογά τους που σημαίνει ότι θα χρειαστούν πάλι ανακεφαλαιοποίηση», τόνισε ο Ευκλ. Τσακαλώτος κάνοντας σύγκριση με την υπόσχεση για ρύθμιση του χρέους που είχε δοθεί στην κυβέρνηση της ΝΔ.
«Αυτοί που λένε για δήθεν διαπραγμάτευση δεν έχουν δει τηλεόραση ούτε διαβάζουν εφημερίδες την τελευταία εβδομάδα. Δεν έμαθαν ότι οι διοικητές των τραπεζών στο Τόκυο, στο G7, μιλούσαν για να λυθεί το ελληνικό χρέος. Ο Ε. Βενιζέλος δεν πείθεται και θεωρεί ότι μπορούσαμε να το πληρώσουμε με πλεονάσματα 4% και συνεχή ανάπτυξη», τόνισε ο Ευκλ. Τσακαλώτος.
Αναφερόμενος στην διαπραγμάτευση του περυσινού καλοκαιριού υπενθύμισε ότι την έκανε μαζί με τον πρωθυπουργό («εκείνη την ημέρα της 12ης Ιουλίου που διαπραγματευτήκαμε με τον Αλέξη Τσίπρα», ανέφερε με νόημα) και εξήγησε ότι η κυβέρνηση επέλεξε να πάρει πολλά μικρά μέτρα και όχι απολύσεις και κόψιμο μισθών και συντάξεων, όπως του ζητούσαν οι δανειστές: «αυτό που κάναμε είναι αντί να αυξήσουμε τον ΦΠΑ από το 13% στο 23% να κάνουμε πολλά μικρά μέτρα, που σωρευτικά κοστίζουν. Δεν λέμε ότι όλα είναι δίκαια», είπε και επέκρινε την στάση της ΝΔ: «η κριτική της ΝΔ γιατί τα βάζετε με το ΔΝΤ που είναι οι φίλοι μας δεν έχει επηρεάσει την συζήτηση για το χρέος. Τουλάχιστον δύο στελέχη της ΝΔ είπαν ότι το ΔΝΤ ευνοεί την κυβέρνηση; Τι ήθελαν να πουν οι ποιητές της ΝΔ; ότι έπρεπε να μειώσουμε τις συντάξεις; Ότι έπρεπε να αυξήσουμε τον ΦΠΑ στη ΔΕΗ;».
Ο υπουργός άσκησε κριτική και στο ΚΚΕ απαντώντας σε όσα είχε πει η Αλέκα Παπαρήγα: «η Αλ. Παπαρήγα λέει ότι δεν φταίει ο Σαμαράς, αλλά η πολιτική και τα συμφέροντα της άρχουσας τάξης που ήθελε να γονατίσει τον λαό για να έχει κέρδος. Η διαφορά μας είναι στη σχηματοποίηση ότι εδώ είναι ο σοσιαλισμός και εδώ ο καπιταλισμός και δεν λέει για τους συσχετισμούς και πως μπορεί να πάμε από το ένα σημείο στο άλλο», επεσήμανε και πρόσθεσε πως «οι συσχετισμοί αλλάζουν όταν υπάρχει ελπίδα. Ο μεγαλύτερος εχθρός της Αριστεράς είναι η απελπισία». Ανακοίνωσε τέλος ότι τον Ιούνιο θα έρθουν στη Βουλή νομοσχέδια για επενδύσεις, λαθρεμπόριο, εθελούσια αποκάλυψη καταθέσεων.
Ολόκληρη η ομιλία του Υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το πολυνομοσχέδιο, το Σάββατο, 21 Μαΐου 2016

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ακούσαμε πολλές φορές για τη “δήθεν διαπραγμάτευση”. Ακούσαμε και χειρότερα, αλλά καλύτερα να μην τα πω. Προφανώς αυτοί που λένε για τη “δήθεν διαπραγμάτευση” δεν έχουν δει τηλεόραση, ούτε διαβάζουν εφημερίδες την τελευταία εβδομάδα. Ξέρετε ότι οι Υπουργοί Οικονομικών και οι διοικητές των τραπεζών ήταν στο Τόκιο για το G7. Όλοι μίλαγαν για το ελληνικό χρέος, τι πρέπει να γίνει γι’ αυτό και ότι είναι ένα σοβαρό θέμα και αυτή είναι η στιγμή για να δοθεί κάποια λύση.
Δεν πείθονται όλοι, βεβαίως. Ο κ. Βενιζέλος μάς λέει ότι ήταν βιώσιμο το χρέος και θα μπορούσαμε να εξυπηρετήσουμε αυτό το χρέος με πρωτογενή πλεονάσματα της τάξης του 4% γιατί θα υπήρχε ανάπτυξη. Προφανώς, στο σχήμα του κ. Βενιζέλου δεν θα διαπραγματευόμασταν για το χρέος και τα πλεονάσματα, αλλά για τους ρυθμούς ανάπτυξης. Εγώ δεν θέλω να πω ποια θα είναι η λύση στις 24 Μαΐου. Θα το δούμε, θα το αξιολογήσουμε όλοι μαζί, θα δούμε πόσο ικανοποιητικό είναι. Δεν θα σας πω τι θα υπάρχει, αν και είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος. Θα σας πω, όμως, τι δεν θα υπάρχει. Δεν θα δείτε την υποσημείωση που λέει «μαζί με αυτά που δίνουμε στους Έλληνες θα κουρέψουμε τα ασφαλιστικά ταμεία». Δεν θα δείτε υποσημείωση «μαζί με αυτό που σας δίνουμε κουρεύουμε τα ομόλογα των τραπεζών και θα χρειαστεί και πάλι ανακεφαλαιοποίηση». Αυτό μπορώ να σας το πω!
Επίσης, μπορώ να σας πω πως ό,τι θα πάρουμε και στο βραχυπρόθεσμο και στο μεσοπρόθεσμο. Και στο μακροπρόθεσμο, αν το πάρουμε τώρα, θα έχει προσδιοριστεί με αντικειμενικότητα. Δεν θα υπάρχει η διάταξη του Νοεμβρίου του 2012 που θα λέει «θα δώσουμε κάτι στους Έλληνες αν χρειαστεί». Τώρα αυτό που έχουμε διαπραγματευτεί, στη “δήθεν διαπραγμάτευση”, είναι ότι θα υπάρχει, με αυτόματο και αντικειμενικό τρόπο, τι σημαίνουν αυτές οι δύο λέξεις: "αν χρειαστεί". Αυτό, νομίζω, είναι μια πολύ σημαντική διαφορά. Θα μιλήσω, αργότερα, και για άλλες εξίσου σημαντικές διαφορές.
Έχω πλήρη κατανόηση γι' αυτούς που λένε ότι και να πάρουμε κάτι για το χρέος, αυτό δεν βοηθάει έναν φτωχό άνθρωπο αυτή τη στιγμή, που του βάζουμε και περισσότερους φόρους και είναι σε πολύ δύσκολη κατάσταση. Κατανοώ, πλήρως, αυτήν τη θέση και την θεωρώ και σωστή. Αλλά, από την άλλη μεριά, νομίζω, ότι αν πάρουμε κάτι για το χρέος θα αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση, η αντίστροφη πορεία της ελληνικής οικονομίας. Γιατί θα αποτελέσει ένα σήμα στις αγορές ότι η ελληνική οικονομία μπορεί να διαχειριστεί το χρέος της και άρα οι επενδυτές μπορούν να επενδύσουν και μακροπρόθεσμα. Αυτό από μόνο του θα λειτουργήσει αντισταθμιστικά στα υφεσιακά μέτρα, που, όντως, παίρνουμε. Και, όπως σας είπα, θα βοηθήσει και η εκταμίευση που θα πάρουμε, γιατί υπάρχουν ληξιπρόθεσμα χρέη του κράτους, αλλά θα βοηθήσει αν μπούμε στη νομισματική χαλάρωση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Άρα, όλη αυτή η κριτική που είχαμε «γιατί τα βάζετε με το ΔΝΤ, που είναι οι φίλοι μας», που άκουσα από τη Νέα Δημοκρατία, τους τελευταίους μήνες, ότι, δηλαδή, δεν έπρεπε να [έχουμε] κόντρα με το ΔΝΤ, δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει καθόλου τη συζήτηση για το χρέος. Και μου φαίνονται ακόμα πιο παράξενα αυτά που άκουσα την τελευταία εβδομάδα ότι, δηλαδή, εμείς είχαμε σκανδαλώδη επιείκεια από το ΔΝΤ! Τουλάχιστον δύο σημαντικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας είπαν ότι το ΔΝΤ μάς ευνοεί με απαράδεκτο τρόπο.
Τι θέλουν να πουν οι “ποιητές” της Νέας Δημοκρατίας; Ότι θα ήταν καλύτερο η ενέργεια, το ηλεκτρικό ρεύμα και το νερό να πάνε από το 13% στο 23%; Ότι, αντί αυτού που φέραμε, θα ήταν καλύτερο να μειώσουμε τις συντάξεις άλλο ένα δισεκατομμύριο, πράγμα που ζητούσε το ΔΝΤ; Ότι έπρεπε -ακούστε το αυτό, κύριοι του ΚΚΕ- να μην αυξήσουμε τους συντελεστές [που αφορούν τα υψηλά εισοδήματα] ώστε να γίνει αναδιανομή του εισοδήματος; Να μην αλλάξουμε τον ΕΝΦΙΑ, με τον τρόπο που το κάναμε, όπου οι 400.000 που πληρώνουν περισσότερο ανήκουν στα υψηλά εισοδήματα; Αυτό εννοήσατε όταν μας είπατε ότι το ΔΝΤ μάς ευνοεί σκανδαλωδώς;
Τι κάναμε, λοιπόν, εμείς αντί να ακούμε το ΔΝΤ σε αυτά τα ζητήματα; Αυτό που κάναμε ήταν αντί να αυξήσουμε τον ΦΠΑ από το 13% στο 23% να πάρουμε πολλά μέτρα, μικρά μέτρα που συσσωρευτικά κοστίζουν. Και δεν λέμε ότι είναι όλα δίκαια. Μερικά είναι δίκαια, μερικά είναι πιο ταξικά, όπως όταν φορολογείς τα αυτοκίνητα των μεγάλων επιχειρήσεων που δίνουν στα μεγάλα στελέχη τους και κάποια άλλα τέτοια πράγματα. Προσπαθήσαμε μέσα σε αυτά τα δύσκολα μέτρα, όπως κάναμε και στις συντάξεις, όπως κάναμε και στον φόρο εισοδήματος, να κρατήσουμε κάποιες ισορροπίες για να μειώσουμε τις επιπτώσεις για τους πιο φτωχούς.
Το ίδιο κάναμε και με τον «κόφτη». Δηλαδή, αυτοί που λένε ότι σκανδαλωδώς μας ευνόησε το ΔΝΤ, τι ήθελαν; Αντί για τον «κόφτη», δηλαδή αντί να φέρουμε 5,4 δισεκατομμύρια μέτρα να φέρουμε 9 δισεκατομμύρια; Αυτό θα θέλατε να γίνει εάν συμφωνούσαμε με το ΔΝΤ; Εσείς θα είχατε φέρει 9 δισεκατομμύρια αντί για 5,4 δισεκατομμύρια; Φέραμε, λοιπόν, τον «κόφτη», που στο κάτω - κάτω δεν είναι δικής μας έμπνευσης και δεν τον ζητήσαμε και έρχεται, όχι όπως λέτε εσείς επειδή καταστρέψαμε τη χώρα, αλλά επειδή γι’ αυτό το ίδιο το πακέτο των 5,4 δισεκατομμυρίων διαφωνούν ανάμεσά τους οι θεσμοί εάν θα επιτευχθεί πλεόνασμα 3,5% ή 1,5%. Όμως, εμείς πήγαμε και παρακάτω και βάλαμε δικλείδες. Ότι για παράδειγμα μπορεί εάν το έλλειμμα δεν σχετίζεται με τον στόχο αλλά για λόγους που εμείς δεν επηρεάζουμε, τότε δεν ενεργοποιείται ο «κόφτης». Εμείς σε αυτή τη διάταξη συμπληρώσαμε ότι στο επόμενο προσχέδιο του προϋπολογισμού μπορεί να κάνουμε καλύτερο πακέτο μέτρων για να αντιμετωπίσουμε την απόκλιση. Δηλαδή, εσείς τι θα κάνατε εάν είχατε τον στόχο, που είπε ο κ. Βενιζέλος ότι το 4% θα μπορούσαμε να το θέσουμε για πάντα και ήταν 2% το πλεόνασμα; Δεν θα παίρνατε μέτρα; Ποια είναι η τεράστια διαφορά; Κανείς σας δεν μας έχει πει τίποτα επ αυτού!
Σχετικά τώρα με το αγαπημένο σας θέμα που αναδείξατε τόσο πολύ, σχετικά με το Ταμείο. Δυσκολεύομαι να καταλάβω γιατί άνθρωποι που τους θεωρώ έξυπνους και αξιόλογους αντιπάλους δεν καταλαβαίνουν τη διαφορά μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του Ταμείου. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι το ίδιο να έχεις ένα ταμείο που είναι μόνο για ιδιωτικοποιήσεις, το οποίο δεν έχει καθόλου κομμάτι για επενδύσεις. Η διαφορά για την οποία μιλάμε εμείς είναι ότι δεν είναι όλα τα περιουσιακά στοιχεία μέσα στα προς εκποίηση. Δεν υπάρχει πουθενά αυτό που λέει ο κ. Βορίδης, ότι όλα εκποιούνται, ούτε αυτό που μας είπε η κ. Μπακογιάννη ότι πουλάμε ακόμα και την Ακρόπολη!
Στο Ταμείο αυτό πηγαίνουν τα στοιχεία της ΕΤΑΔ και μερικά από αυτά θα επιστρέψουν. Δεν πηγαίνουν όλα τα περιουσιακά στοιχεία. Από πουθενά δεν προκύπτει αυτό! Όμως, προκύπτει ότι το μισό από κάθε αξιοποίηση, είτε είναι από ιδιωτικοποίηση, είτε από αυτό που διαπραγματευτήκαμε εκείνο το βράδυ στις 12 Ιουλίου μαζί με τον Αλέξη Τσίπρα, “με άλλα μέσα", δηλαδή με την καλλιέργεια, με τη φροντίδα των περιουσιακών στοιχείων, πάει στην ανάπτυξη. Εμείς προσπαθούμε κάθε εμπόδιο να το κάνουμε για καλό. Και αυτό κάναμε. Δεν μας άρεσε το Ταμείο, αλλά είπαμε μήπως είναι ευκαιρία -τούτων δοθέντων- να αξιοποιήσουμε, επιτέλους, αυτά τα στοιχεία που είναι σκόρπια για το καλό του ελληνικού λαού και αυτό να γίνει υπέρ της επένδυσης και υπέρ του αναπτυξιακού σχεδίου μας; Και όταν μας λέτε ότι εμείς δεσμεύουμε τη χώρα για εκατό χρόνια και ότι δεσμεύουμε την επόμενη κυβέρνηση, έχετε δίκιο: Θέλουμε να δεσμεύσουμε τη χώρα σε μια αναπτυξιακή τροχιά. Θέλουμε να δεσμεύσουμε τη χώρα σε μια αλλαγή σελίδας. Και αυτό περνάει και μέσα από την αξιοποίηση του Ταμείου, που –ξέρετε- εξυπηρετεί μόνο το νέο χρέος, όχι το σύνολο του χρέους, όπως το ΤΑΙΠΕΔ.
Ο κ. Καραθασόπουλος ρώτησε και εξέφρασε μια ανησυχία -που είμαι σίγουρος ότι θα την έχουν και πολλοί Βουλευτές και Βουλευτίνες της συμπολίτευσης- εάν υπάρχει κίνδυνος για τα δημόσια αγαθά. Υπάρχει κίνδυνος αλλά και σε αυτό προσπαθήσαμε το εμπόδιο να το κάνουμε καλό, με το να υπάρχει ρητή αναφορά στο νόμο στις υπηρεσίες γενικού οικονομικού συμφέροντος. Αναφέρομαι στο άρθρο 197 παρ. 10. Τι κατοχυρώνουμε με αυτή την αναφορά στις υπηρεσίες γενικού συμφέροντος σε σχέση με τις υπηρεσίες και τα αγαθά που προσφέρουν οι ΔΕΚΟ; Ότι αποκλείεται η εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών αγαθών εις βάρος των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, της εδαφικής και κοινωνικής συνοχής, ή με απώλεια της διάστασής τους ως κοινωνικών αγαθών. Άρα, προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε το υψηλό επίπεδο ποιότητας, την ασφάλεια και την οικονομική προσιτότητα, την ίση μεταχείριση των χρηστών, την προώθηση της καθολικής πρόσβασης και την προώθηση των δικαιωμάτων των χρηστών. Αυτές είναι οι προσπάθειες που κάναμε, για να μην υπάρχει εμπορευματοποίηση αυτών των αγαθών.
Μας είπατε ότι δεν υπάρχει κοινωνικός έλεγχος και ότι το Ταμείο είναι στα ξένα χέρια. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου υποχρεώνεται από τον νόμο να συζητήσει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής την ετήσια έκθεση που καταρτίζει. Ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του υποταμείου των ΔΕΚΟ παρουσιάζει σε δημόσια ακρόαση στη Βουλή το πρόγραμμα. Το στρατηγικό σχέδιο του Ταμείου εγκρίνεται από το Υπουργείο Οικονομικών. Ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του υποταμείου των ΔΕΚΟ προτείνεται από τον Υπουργό Οικονομικών, βάσει επαγγελματικών κριτηρίων. Τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου των ΔΕΚΟ διορίζονται σε συνεργασία με το εποπτεύον Υπουργείο, βάσει επαγγελματικών κριτηρίων. Υπάρχει ρητή αναφορά στον νόμο ότι οι ΔΕΚΟ θα επιδιώκουν διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη των επιχειρήσεων. Τα ενδιαφερόμενα μέρη των επιχειρήσεων είναι αυτή η ωραία αγγλική λέξη, που δεν έχει καλή μετάφραση: των stakeholders. Γιατί η μεγάλη διαφορά μεταξύ των νεοφιλελευθέρων και των αριστερών είναι ότι εμείς δεν πιστεύουμε μόνο στην αύξηση του shareholder value, δηλαδή της αξίας μόνο των ιδιωτών, αλλά στον stakeholder, δηλαδή τις τοπικές κοινωνίες, τους εργαζομένους και όλο αυτό που λέμε δημόσιο συμφέρον. Αυτό το εντάξαμε στο νομοσχέδιο.
Και υπάρχουν και πάρα πολλά άλλα. Γι’ αυτό καταθέτω και μια νομοτεχνική βελτίωση, που λέει πως ό,τι γίνεται δεν γίνεται μόνο προς το συμφέρον της Εταιρείας, αλλά προς το συμφέρον της Εταιρείας και προς εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος. Θέλω να κλείσω με μια αναφορά στην κ. Παπαρήγα, γιατί είπε κάτι πολύ σωστό, που το πιστεύω κι εγώ. Η κ. Παπαρήγα είπε ότι δεν φταίει ο Σαμαράς που φτάσαμε εκεί που φτάσαμε. Φταίει η πολιτική. Φταίνε τα συμφέροντα μιας άρχουσας τάξης που ήθελε να γονατίσει τον λαό, που ήταν ενάντια στον λαό, για να μπορέσει να είναι κερδοφόρα. Σωστά μέχρι τώρα. Συμφωνώ και το υπογράφω.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΦΙΛΗΣ: Δεν τα άκουσες όλα. Είπε ότι φταίνε και οι πολιτικοί. Για ποιον λόγο φταίνε οι πολιτικοί;
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ: Και οι πολιτικοί. Έδωσα, όμως, αυτήν τη διάσταση. Καμία αντίρρηση. Άρα ποια είναι η διαφορά μας αφού κι εγώ συμφωνώ σε αυτό; Η διαφορά μας είναι στη σχηματοποίηση που έχει το ΚΚΕ, ότι εκεί είναι ο Σοσιαλισμός, εδώ είναι ο Καπιταλισμός. Δεν λέει τίποτα για το πώς δημιουργούμε τους συσχετισμούς για να πάμε από εδώ εκεί. Και εμείς λέμε ότι αυτό γίνεται μόνον όταν ο λαός σού δίνει 30%, για να μπορείς να το διαχειριστείς. Εμείς λέμε ότι αυτό γίνεται μόνον όταν ο λαός μπορεί να δει πώς προστατεύεις τους φτωχούς. Εμείς λέμε ότι γίνεται μόνον όταν δημιουργήσεις παραδείγματα συλλογικής δράσης και θεσμών, που βλέπεις την αξία τους. Γιατί η ιδεολογία, σύντροφοι του ΚΚΕ, δεν αλλάζει με επιφοίτηση. Αλλάζει όταν στην πράξη ο κόσμος δει ότι υπάρχουν αριστερές λύσεις. Και αλλάζουν οι συσχετισμοί πρωτίστως όταν υπάρχει ελπίδα, γιατί ο μεγαλύτερος εχθρός της Αριστεράς και των λαϊκών στρωμάτων είναι η απελπισία. Για αυτόν τον λόγο η αφήγηση της Κυβέρνησης της Αριστεράς συνεχίζεται.
Τον Ιούνιο, την πρώτη εβδομάδα, θα έχουμε νομοσχέδιο και για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και για την εθελούσια αποκάλυψη και για το λαθρεμπόριο καπνών. Θα έχουμε και νόμο για τις επενδύσεις, γιατί η αφήγηση που είχαμε -και η οποία  άρχισε με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, συνέχισε με το κλείσιμο της πρώτης αξιολόγησης και τώρα θα κλείσει με μια συμφωνία για το χρέος- αλλάζει την ατζέντα προς αναπτυξιακά και κοινωνικά ζητήματα. Γι' αυτό πρέπει να συμφωνήσουμε, σήμερα, πως αυτή η αξιολόγηση πρέπει να τελειώσει.
Στην Επιτροπή είπα κάτι που ίσως ανησύχησε τη Νέα Δημοκρατία. Διαβάσαμε την Τρίτη στην Καθημερινή –και το καταθέτω και αυτό στα πρακτικά- ότι ο κ. Μητσοτάκης σκεφτόταν ότι «καλό θα ήταν να υποστηρίξουμε το Ταμείο». Το λέει καθαρά η Καθημερινή. Είπα, λοιπόν, ότι είναι κρίμα ο κ. Σαμαράς να αλλάζει αυτή την προοπτική. Πριν από είκοσι τρία χρόνια ένας μελλοντικός Πρωθυπουργός έριξε τον τότε Πρωθυπουργό. Είκοσι τρία χρόνια μετά πολύ φοβάμαι ότι αυτός ο ίδιος Πρωθυπουργός θέλει να ρίξει έναν άλλο Μητσοτάκη, αλλά πριν γίνει Πρωθυπουργός!
Σας ευχαριστώ!
- See more at: https://left.gr/news/eykl-tsakalotos-theloyme-na-desmeysoyme-ti-hora-se-anaptyxiaki-trohia-vinteo#sthash.m84zrxPF.dpuf