Τρίτη 3 Ιουνίου 2008

ΝΕΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ - ΝΕΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Το ΥΠΕΧΩΔΕ του Σουφλιά συνεχίζει το καταστροφικό έργο κατά του περιβάλλοντος.Αυτή την φορά στο στόχαστρο βρίσκονται ,για άλλη μια φορά,οι Παραλιακοί Δήμοι με την μελλοντική κατασκευή τεράστιων αυτοκινητοδρόμων που θα διαπερνούν και την Άνω Γλυφάδα, όπως και το Ελληνικό.
Παραθέτουμε ,σαν αρχή ,το δημοσίευμα της εφημερίδας ΑΥΓΗ και υποσχόμαστε ότι θα επανέλθουμε για αυτό το μελλοντικό περιβαντολογικό έγκλημα.
" Νέους αυτοκινητόδρομους, οι οποίοι γαζώνουν και τεμαχίζουν τον Υμηττό, τα Μεσόγεια και τη νότια Αττική που θα κατασκευάσουν και θα εκμεταλλευθούν ιδιώτες με αλμυρά διόδια, σχεδιάζει το ΥΠΕΧΩΔΕ ενισχύοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα με την πριμοδότηση των Ι.Χ. μετακινήσεων αντί της ευνόησης της δημόσιας συγκοινωνίας και των μέσων σταθερής τροχιάς.
Όπως ανακοίνωσε χθες ο ΥΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, μέχρι τέλους του έτους θα προκηρυχθεί διαγωνισμός με σύμβαση παραχώρησης, ακυρώνεται η πρώτη φάση (προεπιλογή) προηγούμενου διαγωνισμού για 55 χλμ. αυτοκινητοδρόμων στην Αττική προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ "αν δεν υπάρχουν προβλήματα με ενστάσεις του χρόνου τέτοιον καιρό μπορεί να έχουμε ανάδοχο" με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2013.
Ο υπουργός έσπευσε να προαναγγείλει ότι το ύψος των διοδίων τα οποία θα λογαριάζονται ανά διανυόμενο χιλιόμετρο "σε καμία περίπτωση δεν θα είναι ακριβότερα από αυτά της Αττικής οδού", ενώ δεν θα υπάρχει στη σύμβαση παραχώρησης όρος όπως στην ισχύουσα της Αττικής οδού ποσοστό για απόδοση των ιδίων κεφαλαίων.
Εμφανής ήταν η προσπάθεια του Γ. Σουφλιά να παρουσιάσει τη χάραξη των δρόμων ταχείας κυκλοφορίας και τη χωροθέτηση των τεράστιων κόμβων μαζί με σταθμούς διοδίων πως δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στον ορεινό όγκο του Υμηττού και στις αστικές περιοχές που θα περάσει λέγοντας ότι η σημερινή Αττική οδός είναι υπέργεια σε ποσοστό 60%, ενώ η νέα περιφερειακή "μόλις κατά 10%".
Ουσιαστικά σχεδιάζονται τρεις αυτοκινητόδρομοι οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους και με την Αττική οδό με μια εγκαρσια τρύπα στο σώμα του Υμηττού, ήδη κακοποιημένου στα δυτικά από την περιφερειακή, κομμάτι της Αττικής οδού. Ειδικότερα προβλέπεται:
- Η συνέχιση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού από τη νότια απόληξη της Αττικής οδού στην Κατεχάκη μέχρι τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, μήκους 14,5 χλμ. με τη χωροθέτηση πέντε Ανισόπεδων Κόμβων, Σακέτα στο ύψος του Βύρωνα, Ηλιούπολης, Κύπρου, Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος. Οι κόμβοι Ηλιουπόλεως και Κύπρου, όπως υποστήριξε ο υπουργός, "έχουν υπογειοποιηθεί στο κύριο μέρος τους.
Για να χρυσώσει το χάπι εξήγγηλε εκτεταμένες φυτεύσεις "κατά μήκος της οριογραμμής του οικιστικού ιστού στις περιοχές του Βύρωνα, της Ηλιούπολης και της Αργυρούπολης, δηλαδή η πυκνή φύτευση περίπου 2.500 – 3.000 στρεμμάτων". Το παράδοξο είναι ότι ο οδικός ο άξονας καταλήγει στο υποτιθέμενο πάρκο Ελληνικού στον χώρο του πρώην αεροδρομίου με δύο κόμβους Ποσειδώνος και Γλυφάδας εντός του και ένα κομμάτι του να σχεδιάζεται παράλληλα με την Αλίμου.
- Σήραγγα στον Υμηττό, μήκους 3,5 χλμ., που συνδέει τη Νότια Πλευρά του Λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, ξεκινά με δύο ξεχωριστούς κλάδους μετά τον Ανισόπεδο κόμβο Σακέτα και καταλήγει στην περιοχή Κορωπίου στις ανατολικές υπώρειες του Υμηττού. Μετά την έξοδο της σήραγγας προστίθενται άλλα 3,3 χλμ. τα οποία καταλήγουν φαραωνικός κόμβος Α/Κ Μεσογείων. Από εκεί αρχίζουν δυο οδικοί άξονες. Ο πρώτος συνδέει Μεσόγεια και Ραφήνα μήκους 17 χλμ. με κόμβους στις Λεωφόρους Λαυρίου, Αττικής Οδού, Σταυρού-Ραφήνας και Λεωφ. Μαραθώνος. Μόλις για ένα χιλιόμετρο πριν απ' αυτή σχεδιάζεται σήραγγα.
Ο δεύτερος, 11,5 χλμ., φτάνει στην παραλία στην Αγία Μαρίνα και συνδέει την Αθήνα με τις νότιες περιοχές. Διαθέτει δύο κόμβους, στη σύνδεση με Λεωφ. Βάρης - Κορωπίου και έναν στην παραλιακή Λεωφόρο.
- Ολοκλήρωση του Άξονα Σταυρού – Ραφήνας, με την επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι τη σύνδεση με τον προβλεπόμενο Νέο Οδικό Άξονα, από Α/Κ Μεσογείων προς Ραφήνα, μήκους 2,9 χλμ. και υπογειοποίηση μόλις 1,4 χλμ. της Ποσειδώνος ανάμεσα στην ακτή και την έκταση του πρώην αεροδρομίου.
Η... κοσμογονία οδικών έργων συνεχίζεται με τους σχεδιασμούς για κατασκευή άλλων 28,5 χλμ. ως δημοσίων έργων, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ (Λεωφόρος Κύμης, επέκταση της Λεωφόρου Λαυρίου με παράκαμψη της πόλης και του Μαρκόπουλου, περιφερειακός άξονας Παιανίας - Μαρκοπούλου, αλλά και μερική υπογειοποίηση της Λεωφόρου Αλεξάνδρας χωρίς περισσότερες λεπτομέρειες και χωρίς να συνδέεται με τις μελέτες του Οργανισμού Αθήνας για την ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής πέριξ του γηπέδου του Παναθηναικού).
Λ. ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ"