ΥΜΗΤΤΟΣ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ Π.Δ. ΤΟΥ ΟΡΣΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ
ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ
Την εποχή της κλιματικής αλλαγής που διανύουμε, όπου ο ρόλος των περιαστικών δασών είναι η διατήρηση της βιοποικιλότητας και η προστασία του Περιβάλλοντος, η διασφάλιση του δασικού χαρακτήρα του Υμηττού, αποτελεί προτεραιότητα .
Το σχέδιο-πρόταση Π.Δ. που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΟΡΣΑ (Οργανισμός Αθήνας) σε δημόσια διαβούλευση και αφορά τροποποίηση του Π.Δ. της 31.8.78(ΦΕΚ 544) περί προστασίας του Υμηττού, απέχει πολύ από την σύγχρονη απαίτηση για Απόλυτη Προστασία του βουνού.
Αν και αναγνωρίζεται το καθεστώς αυθαιρεσίας που επικρατεί στον Υμηττό σήμερα, οι προτάσεις που διατυπώνονται αγνοούν ευρωπαϊκές οδηγίες, καθώς ο Υμηττός είναι περιοχή ΝΑΤΟΥΡΑ, αγνοούν διεθνείς συνθήκες που αφορούν προστατευόμενα είδη, και τέλος είναι αντίθετες στις προτάσεις των κινημάτων πολιτών, της Τ.Α. και των εθελοντών που αγωνίζονται για τη σωτηρία του βουνού. Ο Υμηττός, ένα σπάνιο από άποψη βιοποικιλότητας μεσογειακό δασικό οικοσύστημα μετατρέπεται με βάση της προτάσεις του ΟΡΣΑ στο μεγαλύτερο τμήμα του σε «περιαστικό –θεματικό πάρκο», ενώ δίνεται η δυνατότητα να χτιστούν διάφορες «κοινωφελείς» εγκαταστάσεις και «αναψυκτήρια».
Ταυτόχρονα με το σχέδιο Π.Δ., εξαγγέλλεται και ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που θα διασχίζει τον Υμηττό επιφανειακά και υπόγεια. Το έργο αυτό θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα, πολεοδομικά, οικονομικά, συγκοινωνιακά, κοινωνικά και βέβαια περιβαλλοντικά. Συγχρόνως, με τον κατακερματισμό σε ζώνες, διακόπτεται το ενιαίο του μοναδικού οικοσυστήματος του Υμηττού και παράλληλα εμποδίζεται η κυκλοφορία αερίων μαζών, με σοβαρές συνέπειες στο κλίμα της Αττικής.
Σε περίοδο έντονης Οικονομικής και Περιβαλλοντικής κρίσης, ο Πολεοδομικός σχεδιασμός, η οργάνωση του χώρου, αλλά και τα συγκοινωνιακά προβλήματα, αντιμετωπίζονται με τους κανόνες προσφοράς και ζήτησης και τις τάσεις κερδοσκοπίας επί της γης. Στην πολιτική αυτή της «αντιπαροχής» εντάσσονται και οι αυτοκινητόδρομοι ταχείας κυκλοφορίας, επέκτασης της περιφερειακής του Υμηττού, με το σύστημα συμβάσεων παραχώρησης. Προηγούνται, και με τα δικά τους κριτήρια καθορίζουν τελικά και τον σχεδιασμό. Επεκτάσεις στα Μεσόγεια, με ταυτόχρονη απαξίωση αγροτικής γης, οικιστικές πιέσεις στον Υμηττό, και δημιουργία μεγάλων υπερτοπικών εμπορικών χρήσεων, ενώ για άλλη μια φορά αναπαράγεται το αδιέξοδο μοντέλο χρήσης του Ι.Χ. αυτοκινήτου, αντί της ενίσχυσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και κύρια των Μέσων σταθερής τροχιάς.
Συγχρόνως, οι πρόσφατες εξαγγελίες του κ. Σουφλιά, όσον αφορά το νέο Ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας (ΡΣΑ), δίνουν μια εικόνα της πόλης , που καμία σχέση δεν έχει με κάθε λογική ανάπτυξης για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών, την αποκατάσταση της οικολογικής ισορροπίας και την προστασία του Περιβάλλοντος.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με τα κινήματα των πολιτών, που τελευταία έχουν φουντώσει γύρω από τον Υμηττό, εντείνουν τον αγώνα τους σε όλα τα επίπεδα, στους δρόμους, στο Εθνικό και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ώστε να αποτραπεί η «κακοποίηση» του Υμηττού και το «υδροκέφαλο τέρας», που κυοφορείται στην Ανατολική Αττική.
Οι οργανώσεις του ΣΥΡΙΖΑ Ανατολικών, Βορειοανατολικών και Νοτίων περιοχών της Αθήνας και οι οργανώσεις της Ανατολικής Αττικής, συμμετέχοντας στο Διήμερο του ΣΥΡΙΖΑ για το Περιβάλλον και την Οικολογία την 9η και 10η Μαΐου οργανώνουν δράσεις για τον ΥΜΗΤΤΟ.
Συμμετέχουμε στην κεντρική εκδήλωση:
Σάββατο 9 Μαΐου
στο Σύνταγμα- στον «Άγνωστο Στρατιώτη» 12.30μμ
Οργανώνουμε συγκεντρώσεις,
Κυριακή 10 Μαΐου
Ο ΣΥΡΙΖΑ Ανατολικής Αττικής 11.00 πμ στο Σταυρό Αγ. Παρασκευής
Ο ΣΥΡΙΖΑ Ανατολικής, Βορειοανατολικής και Νότιας Αθήνας 11.00πμ στο στρατόπεδο ΣΑΚΕΤΑ (Βύρωνας).
ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ