Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

Πάνω από 2 δισ. στους προμηθευτές, τα υποβρύχια σαπίζουν, τα ναυπηγεία κλειστά: Ο Θοδωρής Δρίτσας μιλάει στο left.gr



Πάνω από 2 δισ. στους προμηθευτές, τα υποβρύχια σαπίζουν, τα ναυπηγεία κλειστά: Ο Θοδωρής Δρίτσας μιλάει στο left.gr

Τα «Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ» διαθέτουν τη μεγαλύτερη δεξαμενή (500 χιλιάδων τόνων) τη Μεσόγειο. Παρ’ όλα αυτά σήμερα τα ναυπηγεία χειμάζουν, οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι για πολλούς μήνες ενώ 1200 εργαζόμενοι έχουν πεταχτεί στους δρόμους. Ποιοι είναι οι λόγοι για όλα αυτά; «Είμαστε σε μια εποχή όπου μυθοποιείται η αποκρατικοποίηση και η «ανάγκη ιδιωτικοποιήσεων». Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ιδιωτικοποιήθηκαν και η ιδιωτικοποίηση αυτή σήμαινε και την καταστροφή τους (υπάρχουν αναλογίες και για τα ναυπηγία Ελευσίνας)». Γιατί η ιδιωτικοποίηση σήμαινε την καταστροφή των ναυπηγείων; «Οι Γερμανοί (η ThyssenKrupp) είχαν ανταγωνιστικά συμφέροντα με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Τα ναυπηγεία του Κίελου είχαν σχέδιο ηγεμόνευσης στην ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία». Δηλαδή ισχυρίζεσαι ότι παραδόθηκαν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά στους ανταγωνιστές τους; «Απολύτως. Αντί να διαφυλαχτούν, να ανασυγκροτηθούν, να εξυγιανθούν και να μπουν σε ένα πρόγραμμα παραγωγικής ανασυγκρότησης. Αντί για αυτό, επιλέγει η λύση [των Γερμανών] και μάλιστα με σίγουρες παραγγελίες -τις παραγγελίες του ελληνικού στρατού». Δηλαδή τα ναυπηγεία και ιδιωτικοποιήθηκαν, και τα ελληνικό δημόσιο εγγυήθηκε τα κέρδη των Γερμανών! 
Στον Θοδωρή Δρίτσα θέσαμε και ένα κρίσιμο ερώτημα: Πως θα γίνει η παραγωγική ανασυγκρότηση των ελληνικών ναυπηγείων από τη στιγμή που, πολλοί θα σας πουν, ότι λόγω παγκοσμιοποίησης τα ναυπηγία έχουν μεταφερθεί στην Ασία, εκεί κατασκευάζουν οι έλληνες εφοπλιστές τα πλοία τους;
«Την ίδια στιγμή που συμβαίνει αυτό με την Κίνα, την Κορέα ή την Ιαπωνία, η Τουρκία έχει ένα πρόγραμμα ανάπτυξης ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων πολύ φιλόδοξο και άλλες χώρες της Αδριατικής επίσης αναπτύσσονται προς αυτή τη κατεύθυνση. Πράγματι, ο διεθνής ανταγωνισμός μπορεί να σημαίνει ότι τα ελληνικά ναυπηγεία δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα ναυπηγεία της Κορέας ή της Κίνας, αυτό όμως δεν μπορεί να σημαίνει ότι δεν μπορούν να έχουν μια σημαντική και αξιόπιστη για την ελληνική οικονομία δραστηριότητα και στον τομέα της κατασκευής, κυρίως όμως, στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής. Γι’ αυτό και ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει ενιαίο δημόσιο φορέα της ναυπηγικής βιομηχανίας». 

Με τον Θοδωρή Δρίτσα συζητάμε και αρκετά άλλα θέματα που αξίζουν την προσοχή σας…

http://left.gr/news/pano-apo-2-dis-stoys-promitheytes-ta-ypovryhia-sapizoyn-ta-naypigeia-kleista-o-thodoris-dritsas