Την ανάγκη συντονισμού επιστημονικής κοινότητας, Τοπικής Αυτοδιοίκησης και πολιτών και συλλογικοτήτων κατά των κυβερνητικών σχεδίων για το «έγκλημα», όπως τόνισαν, της εκποίησης των 6.206 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού και της ακτής του Αγίου Κοσμά και τη δημιουργία μιας νέας πόλης με κτισμένη επιφάνεια που αναλογεί σε 60 εμπορικά κέντρα, υπογράμμισαν οι ομιλητές της ημερίδας «Ελληνικό: Αξιοποίηση για ποιους;», προκρίνοντας την
εναλλακτική τους πρόταση με τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου υψηλού πρασίνου.
Στόχος της ημερίδας που οργάνωσαν με επιτυχία το Σάββατο οι Δήμοι Αλίμου, Γλυφάδας, Ελληνικού - Αργυρούπολης, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το ΤΕΕ και η Επιτροπή Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού ήταν να αναδειχθούν οι οικονομικές, πολεοδομικές, αρχαιολογικές, περιβαλλοντικές και νομικές διαστάσεις, τόσο της εκποίησης του Ελληνικού όσο και του εναλλακτικού σχεδίου για τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου για την πρωτεύουσα.
«Δεν πωλείται, αλλά δωρίζεται, με 'προίκα' 2,5 δισ. ευρώ» σημείωσε ο Ν. Μπελαβίλας, επίκουρος καθηγητής Πολεοδομίας και επιστημονικός υπεύθυνος της ερευνητικής ομάδας του ΕΜΠ για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού. Όπως εξήγησε, η πώληση του πρώην αεροδρομίου και του Αγίου Κοσμά αναμένεται να φέρει 300 με 500 εκατ. ευρώ ως έσοδα έναντι 5 δισ. ευρώ, που υπολογιζόταν πριν από μία διετία, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο θα επωμισθεί το κόστος των συνοδών έργων, των μεταστεγάσεων και της κατασκευής σημαντικών υποδομών, που θα υπερβεί το πενταπλάσιο των εσόδων. Εκτίμησε παράλληλα ότι -σε αντίθεση με τις 10.000 προβλεπόμενες θέσεις εργασίας- δεν θα υπάρξουν περισσότερες από 500 θέσεις εργασίας άμεσα και 1.500-2.000 μακροπρόθεσμα.
Στο γεγονός ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να παραδώσει άνευ όρων τον χώρο στους επενδυτές, στάθηκε ο Χρ. Σπίρτζης, πρόεδρος του ΤΕΕ, προαναγγέλλοντας ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο θα διεκδικήσει «όχι μόνο πολιτικές ευθύνες, αλλά και ποινικές ευθύνες για όσους ξεπουλάνε τη χώρα».
Αναφορά στις θέσεις εργασίας που θα χαθούν στην ευρύτερη περιοχή αν τελικά προχωρήσει η εκποίηση του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού έκανε ο Γ. Σακελλαρδίδης, οικονομολόγος, υπογραμμίζοντας ότι η πρόταση του ΕΜΠ με τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου είναι μονόδρομος.
«Η Αθήνα δεν αντέχει άλλο τσιμέντο», επισήμαναν από την πλευρά τους οι Χρ. Αναγνώστου, δρ γεωλόγος - ωκεανογράφος, διευθυντής Ερευνών Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας ΕΛΚΕΘΕ, Μ. Καραμανώφ, δρ Νομικής, πρόεδρος Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας, και Γερ. Αράπης, καθηγητής Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών - διευθυντής Εργαστηρίου Οικολογίας και Προστασίας Περιβάλλοντος, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι οι περιβαλλοντικές και κλιματολογικές επιπτώσεις από την «αξιοποίηση» θα είναι εξαιρετικά επιβαρυντικές για την υγεία στην περιοχή της Αττικής.
Τέλος, η Κ. Καζά, αρχαιολόγος και επίτιμη προϊσταμένη Αρχαιολογικών Χώρων υπουργείου Πολιτισμού, αναφέρθηκε στα δεκάδες αρχαία μνημεία που έχουν αποκαλυφθεί γύρω και σε άμεση επαφή με το πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού, προσθέτοντας ότι η επενδυτική δραστηριότητα στο χώρο του Ελληνικού, πρέπει να συμπεριλάβει και την πολιτισμική του αξιοποίηση.
Τον λόγο πήραν επίσης οι δήμαρχοι Ελληνικού - Αργυρούπολης Χρ. Κορτζίδης, Γλυφάδας, Κ. Κόκκορης και Αλίμου, Θ. Ορφανός, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην επενδυτική αξιοποίηση που προκρίνει η κυβέρνηση, όπως επίσης και εκπρόσωποι από πολιτικά κόμματα, από την Αυτοδιοίκηση, από επιστημονικούς φορείς, καθώς και από συλλόγους και συλλογικότητες.
Μεταξύ άλλων παραβρέθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ, Νάντια Βαλαβάνη, η οποία κατήγγειλε το ξήλωμα του δημάρχου Αλίμου και του προέδρου της "Ελληνικό Α.Ε." Χρ. Πολλάλης από το Δ.Σ. της εταιρείας, Θοδωρής Δρίτσας και Δημήτρης Στρατούλης.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΣΠΑΡΑΚΗΣ
Πηγή:
http://www.avgi.gr/article/228318/-monodromos-i-dimiourgia-mitropolitikou-parkou-sto-elliniko-