Απαντήσεις για τη σκοπιμότητα κατασκευής νέων αυτοκινητοδρόμων με συμβάσεις παραχώρησης αλλά και αν έχουν εξετασθεί εναλλακτικές λύσεις για να αποφευχθεί νέα κακοποίηση του Υμηττού ζητά με ερώτησή του προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Π. Κοροβέσης.
Όπως αναφέρεται στην ερώτηση "στην περιοχή του Υμηττού θα κατασκευασθεί:
α) ένας τεράστιος ανισόπεδος κόμβος στη δασική περιοχή του Κουταλά (Βύρωνας) και από εκεί ένα τούνελ και ένας νέος επιφανειακός αυτοκινητόδρομος προς τα Μεσόγεια,
β) το νότιο τμήμα της Ανατολικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, από τον κόμβο Μεσογείων μέχρι την Αγ. Μαρίνα Κορωπίου, στο Σαρωνικό Κόλπο,
γ) το νότιο τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού μήκους 14,5 χλμ, που θα αποτελεί την επέκταση της Αττικής οδού πάνω από την Καισαριανή-Βύρωνα-Ηλιούπολη-Αργυρούπολη και μέχρι την παραλιακή λεωφ. Ποσειδώνος, διαμέσου του χώρου του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού. Ο νέος αυτός αυτοκινητόδρομος θα έχει 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, κεντρική διαχωριστική νησίδα, Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ). Τα 12 από τα 14,5 χλμ. θα είναι υπογειοποιημένα. Παρά τους ισχυρισμούς του ΥΠΕΧΩΔΕ, οι υπογειοποιήσεις θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα (καταστροφή του υδροφόρου ορίζοντα, αποξήρανση του εδάφους, επιπτώσεις στη χλωρίδα και πανίδα, αύξηση του ενδεχομένου να σημειωθούν πλημμυρικά φαινόμενα). Στον Υμηττό θα υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις στην οικολογική ισορροπία του βουνού, αλλοίωση των δασικών χαρακτηριστικών του, με τον κίνδυνο οικιστικών επεκτάσεων και εμπορικής εκμετάλλευσης και δυσκολίες στην ελεύθερη πρόσβαση στο βουνό".
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει ότι ήδη κάτοικοι των όμορων δήμων έχουν εκδηλώσει την αντίθεσή τους στα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ, θεωρώντας ότι μια τέτοια υπερτοπική οδός, αφενός θα έχει αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής τους, ενώ αφετέρου δεν επιλύονται τα ήδη οξυμένα κυκλοφοριακά προβλήματα της περιοχής. Επιπλέον, έχει κατατεθεί εναλλακτική λύση που αντί της υπογειοποίησης 12 χλμ. στον Υμηττό, προτείνεται υπογειοποίηση 5 χλμ. περίπου από Καρέα μέχρι τη Λεωφ. Βουλιαγμένης, κάτω από Ηλιούπολη-Αργυρούπολη, χωρίς νέα διόδια και διαφορετική διαχείριση του υπάρχοντος οδικού δικτύου, που επιβαρύνεται σήμερα από τη διερχόμενη υπερτοπική κυκλοφορία οχημάτων. Ερωτά δε τα εξής:
- Με βάση ποιες προβλέψεις κυκλοφοριακών φόρτων, ποια στοιχεία και ποια μελέτη σκοπιμότητας προκύπτει η ανάγκη για μια τόσο μεγάλη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο στο νότιο τμήμα του Υμηττού, ενώ η μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ (2006) προβλέπει 2 και όχι 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση;
- Γιατί πρέπει να γίνει υπογειοποίηση στο βουνό και όχι στην πόλη, όπως προτείνεται;
- Γιατί δεν έχουν δοθεί στις δημοτικές αρχές των άμεσα ενδιαφερόμενων δήμων και σε άλλον αρμόδιο φορέα λεπτομερείς οριστικοποιημένες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κυκλοφοριακές μελέτες στις περιοχές των προβλεπόμενων κόμβων και μελέτες οδοποιίας;
- Γιατί να αποτελέσουν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι μια ακόμη κερδοφόρα επένδυση προς όφελος κάποιων εταιρειών (όπως η Αττική Οδός) και όχι μια δημόσια υποδομή;
- Γιατί δεν δίνεται προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων με ενίσχυση των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς και εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης (δημιουργία λεωφορειολωρίδων, ποδηλατοδρόμων, δικτύου πεζοδρόμων κ.λπ.).
ΠΗΓΗ: Η ΑΥΓΗ
Συντάκτης : Σταυρογιάννη Λελούδα