Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Αξιοποίηση ή ξεπούλημα;


Της ΝΤΙΝΑΣ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Στην ίδια λογική, και ο υποψήφιος δήμαρχος Γλυφάδας Αναστάσιος Ταστάνης, με την παράταξη Ανατροπή στη Γλυφάδα - Αγωνιστική Ριζοσπαστική Συνεργασία, δηλώνει στην «Ε» ότι «οι μόνοι ωφελημένοι από την εκποίηση του Ελληνικού θα είναι οι επενδυτές και οι δανειστές». Εξηγεί πως αυτό που σχεδιάζεται είναι «μία πόλη φαραωνικής μορφής 20.000 κατοίκων, με πολυτελείς κατοικίες, ξενοδοχεία, καζίνο και mall», με τρομακτική, όπως λέει, επιβάρυνση του περιβάλλοντος, αλλά και με ταυτόχρονη κατάρρευση εκατοντάδων μαγαζιών, χειροτέρευση της κρίσης της αγοράς κατοικίας στα νότια προάστια και επιδείνωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων των όμορων δήμων αλλά και του λεκανοπεδίου της Αττικής. Ως λύση προτείνει τη μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που προβλέπει τη δημιουργία ενός πάρκου υψηλού πρασίνου.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΤΑΣΤΑΝΗΣ, υποψήφιος δήμαρχος Γλυφάδας
Tρομακτική επιβάρυνση του περιβάλλοντος 
Αν. Ταστάνης 

 Ποιοι είναι οι λόγοι που αντιδράτε και ως δημοτική παράταξη αλλά και ως μέλος της Επιτροπής Αγώνα στη σχεδιαζόμενη από το ΤΑΙΠΕΔ πώληση και αξιοποίηση του Ελληνικού;
«Η δημοτική παράταξή μας "Ανατροπή στη Γλυφάδα - Αγωνιστική Ριζοσπαστική Συνεργασία", αλλά και η Επιτροπή Αγώνα για τη δημιουργία του μητροπολιτικού πάρκου χρόνια τώρα καταγγέλλουν στο λαό της Γλυφάδας την προσπάθεια από τη μεριά της κυβέρνησης του σκανδαλώδους ξεπουλήματος του χώρου του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού μαζί με την παραλιακή ζώνη του Αγίου Κοσμά αλλά και του χώρου του Γκολφ που είναι δημοτικό άλσος. Το αποκαλούμενο καλύτερο "φιλέτο" της Μεσογείου χαρίζεται στον επενδυτή για 100-200 εκατ. ευρώ, δηλαδή στο 1% της αντικειμενικής αξίας της έκτασης 6.240 στρεμμάτων που υπολογίζεται στα 18-20 δισ. Το πενιχρό τίμημα θα πάει απευθείας στους δανειστές και αντιπροσωπεύει τόκους λίγων μόνο ημερών. Μέσα στο πρώην αεροδρόμιο στεγάζονται πολλές δημόσιες υπηρεσίες και φορείς, όπως η ΕΜΥ, η ΥΠΑ, το ΕΛΚΕΘΕ, το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΑ, πολιτιστικοί σύλλογοι, το Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο, δημοτικές υπηρεσίες, κ.ά. Η μελέτη του ΕΜΠ έδειξε ότι η μετεγκατάσταση μόνο των δημοσίων υπηρεσιών θα στοιχίσει στο κράτος 2,5 δισ. ευρώ. Ποιος, λοιπόν, θα ωφεληθεί από μια τέτοια πώληση εκτός από τον επενδυτή και τους δανειστές;».
- Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στη χωροταξική και περιβαλλοντική οργάνωση του λεκανοπεδίου από τη συγκεκριμένη επιλογή της Πολιτείας για το Ελληνικό;
«Η κυβέρνηση στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού σχεδιάζει τη δημιουργία μιας πόλης φαραωνικής μορφής 20.000 κατοίκων με πολυτελείς κατοικίες, ξενοδοχεία, καζίνο και mall, γεγονός που θα επιφέρει το κλείσιμο εκατοντάδων μαγαζιών, χειροτέρευση της κρίσης της αγοράς κατοικίας στα νότια προάστια και επιδείνωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων των όμορων δήμων αλλά και του λεκανοπεδίου της Αττικής. Με λίγα λόγια οι υποσχέσεις της κυβέρνησης για τη δημιουργία πάρκου προκαλούν γέλια και πιθανότατα το μόνο πράσινο θα αποτελέσουν οι ακάλυπτοι χώροι των οικοδομικών συγκροτημάτων που θα ανεγερθούν από τους κερδοσκόπους "επενδυτές". Η αττική γη, η οποία έχει αναπτυχθεί όλα αυτά τα χρόνια με τέτοιες πολεοδομικές στρεβλώσεις και μοναδικό αξίωμα την αντιπαροχή, το κέρδος και την αγορά και όχι την κοινωνία και τον άνθρωπο, δεν αντέχει παραπάνω ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο τσιμέντο. Παράλληλα ο ορεινός όγκος του Υμηττού καταστρέφεται και το παραλιακό μέτωπο του Σαρωνικού κακοποιείται. Επομένως η επιβάρυνση του περιβάλλοντος θα είναι τρομακτική. Το πολύχρονο αίτημα για τη δημιουργία ενός πάρκου υψηλού πρασίνου, που θα αποτελούσε πνεύμονα οξυγόνου για τους κατοίκους των νοτίων προαστίων αλλά και της ευρύτερης Αττικής, δίνεται βορά στους τοκογλύφους δανειστές μας και τσιμεντοποιείται κατά το χειρότερο τρόπο. Η μελέτη του Ε.Μ. Πολυτεχνείου έχει δείξει ότι η ανάπτυξη και συντήρηση του μητροπολιτικού πάρκου είναι εφικτή οικονομικά με αυτοχρηματοδότησή του μέσα από την ήπια αξιοποίηση των υπαρχόντων κτηρίων και εγκαταστάσεων».
Ελευθεροτυπία, Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014