Το Γραφείο Τύπου του ΣΥΝ, σχολιάζοντας την σημερινή επίσκεψη του Πρωθυπουργού στις Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις Ελληνικού και Φαλήρου, τονίζει:
Συνεχίζοντας τις επικοινωνιακού χαρακτήρα επισκέψεις σε περιοχές σημεία, που υπάρχουν μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα και πιέσεις, ο Πρωθυπουργός επισκέφτηκε σήμερα το Ελληνικό και τον Φαληρικό Όρμο.
Πέντε χρόνια μετά την «μεγάλη ιδέα» των Ολυμπιακών Αγώνων 2004 και η Αθήνα προσπαθεί να κλείσει τις πληγές από την επιδρομή των εργολαβικών συμφερόντων που συνεχίζεται έως σήμερα.
Ο ΣΥΝ έχει έγκαιρα διατυπώσει τις θέσεις του για τα ζητήματα του παραλιακού μετώπου της Αθήνας:
- Για το Ελληνικό επιτέλους πρέπει να αρχίσει η δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου Υψηλού πρασίνου σε όλη την έκταση του πρώην αεροδρομίου, χωρίς καμιά πολεοδόμηση και χωρίς τους ανισόπεδους κόμβους, που σχεδιάζονται μέσα στην έκταση του νέου αεροδρομίου.
- Για το Παράλιο Μέτωπο πρέπει επιτέλους να ισχύσουν χρήσεις γης συμβατές με το περιβάλλον, που θα επιτρέπουν το άνοιγμα της Πόλης προς την θάλασσα και όχι χρήσεις, που μετατρέπουν το παράλιο μέτωπο της πόλης από δημόσιο αγαθό σε Ελντοράντο επιχειρηματικών επιδιώξεων. Υποστηρίζουμε Να ακολουθηθεί μια συστηματική πολιτική αποτροπής των ΙΧ αυτοκινήτων και να εφαρμοστεί επί τέλους το ΠΔ/γμα που απαγορεύει τα νυκτερινά κέντρα και άλλες εντατικές χρήσεις.
- Για τον Φαληρικό Όρμο ακόμα εκκρεμούν από το 2002 τα έργα υποδομής: η βύθιση της υπερυψωμένης νέας παραλιακής, το αντιπλημμυρικό κανάλι σε μια περιοχή που έχει ταλαιπωρηθεί με πλημμύρες, οι πεζοδιαβάσεις για την απρόσκοπτη πρόσβαση των κατοίκων της περιοχής στη θάλασσα. Οι κάτοικοι της περιοχής απέτρεψαν την μετατροπή της παραλίας του Μοσχάτου από την μετατροπή του σε πάρκο ιδιωτικών επιχειρήσεων και αγωνίζονται για την μετατροπή της σε κοινόχρηστο χώρο πρασίνου.
Οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις στην Καλλιθέα και στο Π. Φάληρο πρέπει να αποδοθούν για χρήση στην κοινωνία μετά από λεπτομερή σχεδιασμό ως προς τις χρήσεις γης αλλά και ως προς την κυκλοφορία με αξιοποίηση του τραμ δημιουργία συνεχούς πεζόδρομου ποδηλατοδρόμου και αποτροπή/απαγόρευση των εσωτερικών κινήσεων με ΙΧ αυτοκίνητο. Κατάργηση των διά νόμου ρυθμίσεων που έγιναν με αποκλειστικό στόχο την απόδοση και εκμετάλλευσή των κτιρίων από ιδιώτες με αδιαφανείς και ανεξέλεγκτες ως προς το πολεοδομικό καθεστώς μακροχρόνιες μισθώσεις
Από το 2004 πολλά και πολύμορφα κινήματα πολιτών αναπτύχθηκαν, που αντιστάθηκαν με πολλούς τρόπους στην επέλαση του τσιμέντου στην Αττική. Οι επεξεργασίες τους, οι προτάσεις τους είναι πολύτιμη παρακαταθήκη για τον σχεδιασμό του Λεκανοπεδίου, που πρέπει να γίνει χωρίς τις δεσμεύσεις του νόμου 3342/05 για την μεταολυμπιακή αξιοποίηση των ολυμπιακών εγκαταστάσεων και τον αδιαφανή τρόπο διαχείρισης από Ανώνυμες Εταιρείες - ΝΠΙΔ, όπως η «Ολυμπιακά Ακίνητα ΑΕ», που πρέπει να καταργηθούν.
Για άλλη μια φορά επαναλαμβάνουμε πως το μέτρο της αξιοπιστίας της νέας κυβέρνησης δεν θα είναι οι γενικόλογες αναφορές, αλλά η συνέπεια λόγων και έργων.
To Γραφείο Τύπου