Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2009

"Μαυρίστε" την εμπορευματοποίηση της δημοσιογραφίας

Μέσα στην επικοινωνιακή - διαφημιστική φούσκα της τρέχουσας προεκλογικής περιόδου πολλαπλασιάζονται και τα φαινόμενα ακραίας εμπορευματοποίησης της δημοσιογραφίας, με γνωστούς συναδέλφους σε ρόλο... διαφημιστή!

Όχι, δεν μιλάμε για τίποτε "περιφερειακό", αλλά για συστηματικό και στα όρια του ξεδιάντροπου σερβίρισμα διαφημιστικών εκστρατειών εταιρειών σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, από δημοσιογράφους στη διάρκεια της εκπομπής τους!

Όχι, δεν πρόκειται για διαφημιστικά σποτ στην έναρξη ή στο τέλος των προγραμμάτων, αλλά για σκόπιμη έκθεση - παρουσίαση του διαφημιζόμενου πελάτη - προϊόντος, προκαλώντας προφανή σύγχυση στους ακροατές τους (και εν δυνάμει πελατολόγιο). Στο παρελθόν και άλλοι "διέπρεψαν" διαφημιστικά, αλλά τώρα το "σπορ" ντοπάρεται περισσότερο.

Αναφερόμαστε στους συναδέλφους Μπάμπη Παπαπαναγιώτου (Alpha 98,9), που μάλιστα συνεντευξιάζεται καθημερινά με την αρμόδια γνωστής εταιρείας προγραμμάτων για δίαιτα (και μάλιστα αναρωτιέται μετά γιατί οι ακροατές παίρνουν τηλέφωνο στον σταθμό και όχι απευθείας στην εταιρεία!) και στον Άρη Πορτοσάλτε (ΣΚΑΪ 100,3), που έχει μαλλιάσει η γλώσσα του να αναφέρεται συχνά στην "αξία" άλλου πολυδιαφημισμένου προϊόντος που "αντιμετωπίζει" τη χοληστερίνη...

Είναι λυπηρό συνάδελφοι με διαδρομή και δημοσιογραφικό έργο να "αναγκάζονται" ή να "καταφεύγουν" σε τέτοιο εμπορευματοποιημένο σερβίρισμα αδιαφορώντας για τη δημοσιογραφική δεοντολογία και τους κανόνες απόλυτου διαχωρισμού διαφήμισης και δημοσιογραφικής δουλειάς. Θα μου πείτε, τέτοιοι καιροί τέτοια λόγια. Εδώ, πολύ πρόσφατα, τέως υπουργός της Ν.Δ. έγραψε ιστορία με το τι είναι "ηθικό" και τι "νόμιμο". Ο κοινωνικός ρόλος του δημοσιογράφου στην εποχή μας είναι ακόμη πιο δύσκολος και "ευάλωτος".

Ας στηριχούμε όλοι μας στον κώδικα δεοντολογίας (έχει εγκριθεί από τους δημοσιογράφους εδώ και 11 χρόνια!) και ας αφήσουμε τις σειρήνες της εμπορευματοποίησης, της διαπλοκής και της εξάρτησης μακριά από την άσκηση του ρόλου μας "επ' αγαθώ της δημοκρατίας και της κοινωνίας". Τέτοια εμπορευματοποιημένη δημοσιογραφία δεν διεκδικεί την εμπιστοσύνη των πολιτών, αλλά "μαυρίζει" τον ρόλο της...

Δ.Σ.

Απο την ΑΥΓΗ